Arculat
Néhány arculati elem segítségével bemutatjuk, milyen tényezők befolyásolják egy arculat végső formáját.
Bite Coffee
A példához egy különleges helyet választottunk, ahol kávét és az üzletben készített csokoládét szolgálnak fel. A csokoládé pisztácia és kávé ízesítésű, a hely neve pedig Bite Coffee.

színek
Az egyik legfontosabb elem a szín. A színek mindig közvetítenek valamilyen érzelmet, ezért nagyon fontos a megfelelő színek kiválasztása. Gyakran előfordul, hogy az ügyfélnek konkrét elképzelése van a színekről. Ezt összevetjük az iparágon belül használt színekkel, és ha egy-egy szín nem megfelelő, új színekre teszünk javaslatot.
Jelen esetben a pörkölt kávé, a csokoládé és a pisztácia színeiből állítottuk össze a színpalettát, kiegészítve a fekete és a kék színekkel.
betűtípusok
A betűtípus kiválasztásához ismernünk kell a célcsoportot, még akkor is, ha az egy tág halmaz. Ebből és az iparági sajátosságokból derül ki számunkra, hogy milyen stílusú legyen a betűkészlet.
A példában egy Roxane Gataud által tervezett betűtípust választottunk a logóhoz, a tartalomhoz pedig a Sofia Pro Condensed betűkészletet.
logó
A logó köré épül fel minden. A cél az, hogy a logó kifejező és egyedi legyen, ezáltal pedig könnyen megjegyezhető. Mielőtt megterveznénk a logót, tudnunk kell, hogy milyen felhasználási módjai lesznek.
Ezt a logót szeretnénk majd alkalmazásikonnak, profilképnek és a csokoládéba nyomva is felhasználni.
iroda
A megfelelő arculat elemei együtt és külön-külön is beazonosíthatóvá teszik a márkát. Gyakorlatilag ezért van rá szükség.
Az arculat kialakítása során figyelembe vesszük a célközönség ízlését, a cég értékeit és a versenytársak arculatát is. Általában törekszünk az egyszerűségre, mivel a bonyolult grafikai megoldások megnehezítik a gyártást, a színek száma pedig befolyásolja a költségeket.




munkaruha
Ha mindennapos használatra kell az arculathoz illő ruha, akkor elég fontos a tartósság és a kényelem. Ahhoz, hogy arculati elemekkel ellássuk a ruhát, ismerni kell a ruha anyagát, és hogy milyen technológiával készül majd rá a minta.
A barna kötényt a csokoládémestereknek, a kéket a baristáknak terveztük. A forró kávé miatt a baristák köténye vastagabb anyagból készül és nagyobb felületet takar. A csokoládémestereké komfortosabb a könnyebb mozgás érdekében. A Bite Coffee felirat varrva, a szimbólumok pedig vasalva vannak az anyagra.

dekoráció
A minimalista stílus nagy kedvencünk. A korábban összeállított színek felhasználásával készítettük el a falgrafikát a vendégtérben. A pasztellszínek visszafogottá teszik a képet, az ábrák pedig felkeltik a figyelmet. Közvetlenül a falra festve is kivitelezhető.
termék
Ha termékekről van szó, eltérhetünk a cég arculatától. Egy-egy terméknek lehet saját arca, esetleg egy komplett termékcsalád is elképzelhető eltérő dizájnnal. Viszont adott esetben jó ötlet lehet az, ha a termék és a cég arculata megegyezik, például ha egy induló vállalkozásról van szó. Jó lehetőség a reklámra, ha olyan tárgyon helyezzük el az arculati elemet, amelyet az emberek egyébként is magukkal visznek, egy kávés poháron vagy a csokoládé csomagolásán.
Ebben az üzletben a csokoládé kézzel készül és kézzel is csomagolják. Ezért egy egyszerű csomagolásra gondoltunk, amely egy alufóliából és egy körkörös papírcsomagolásból áll, kevés, de jól azonosítható színnel és retró hatású grafikával.

cégtábla
Cégtáblák esetében sok egyéb dolog mellett tudnunk kell azt is, hogy beltéri vagy kültéri tábláról van-e szó, és hogy mennyi hely áll rendelkezésre a felszereléshez.
Ehhez az üzlethez feltűnő, de nem fényszennyező táblát képzeltünk el. Olyat, amely kevés energiát használ fel és környezetbarát anyagokból is elkészíthető. A világítótesthez átvilágítható textilt választottunk, festett grafikával.

